سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمترین حقى که از خداى سبحان بر گردن شماست این که از نعمتهاى او در راه نافرمانى‏اش یارى نباید خواست . [نهج البلاغه]

جوشش

 
 
لزوم داشتن سلاح هسته ایی 3(دوشنبه 85 دی 11 ساعت 12:30 صبح )

بنام خدا

لزوم داشتن سلاح هسته ایی «3»

آسیا بزرگترین مجموعه های جمعیتی   کره زمین را  را در خود جای می دهد که دو مجموعه بسیار پرجمعیت آن عبارت است از چین و هند و در مقام بعدی کشورهای  اندونزی ژاپن و پاکستان.

که هرکدام با جمعیتهای چند صد میلیونی  نیمی بیش از دو سوم جمعیت جهان را در یک محدوده جغرافیای خاص جمع کرده اند که علت اصلی زیاد بودن و غیر عادی بودن جمعیت در این منطقه دو مطلب است :

یکی اینکه منطقه شرق و مرکز آسیا از نواحی پر باران و آباد جهان به شمار می رود که طبعا آبادانی  را در پی دارد

 و مطلب دوم اینکه کشورهای این منطقه نتوانسته اند که سر ریز جمعیتی خود را به نقاط دیگر جهان منتقل کنند کاری که اروپاییان در دوقرن گذشته آنرا انجام داده و سر ریز جمعیتی خویش را به قاره آمریکا و اقیانوسیه و تا حدودی جنوب آفریقا انجام دادند.

از کشورهای فوق الذکر سه کشور «چین هند و پاکستان»بصورت رسمی دارای سلاح هسته ای می باشند ودر مورد سایر کشورها  احتمال داشتن سلاح هسته ایی می رود خصوصا ژاپن و کره شمالی .

نحوه تعامل غرب و خصوصا آمریکا با این کشورها جالب است که در مورد ژاپن به تفضیل در پست های  قبلی سخن  گفتیم .در این پست  به برخورد آمریکا با چین کره و هند و پاکستان می پردازیم.



 
لزوم داشتن سلاح هسته ایی«2»(دوشنبه 85 دی 11 ساعت 12:30 صبح )

بنام خدا

 

 

 

رویارویی هسته ایی آمریکا با  خاور دور (ناحیه شرق آسیا)

 ابرقدرتی که از  جنگ جهانی بلطف دور بودن از معرکه جنگ خود را بالا کشید و  به آقای دنیا تبدیل شد. «جنگ در ساحل شرقی اقیانوس لطلس و ساحل غربی اقیانوس آرام با شدت تمام ادامه داشت و دو کرانه دیگر دو دریای بزرگ  امن و امان از  تلاش مردمان و دانشمندان فراری دو سوی دیگر آباد و آباد تر شد تا جایی که دانشمندان هسته ایی آلمانی نظیر انیشتن از ترس دست یافتن  هیتلر به تسلیحات هسته ایی  خود را به دامن روزولت ریس جمهور آمریکا انداخت!!»



 
لزوم داشتن سلاح هسته ایی«1»(دوشنبه 85 دی 11 ساعت 12:30 صبح )

بنام خدا

بحثی که می خواهم درباره آن بنویسیم  این است آیا ایران «جمهوری اسلامی ایران »نیاز به تسلیحات هسته ایی دارد یا نه ؟

(درباره مساله ازدواج موقت دعوت به سکوت شدیم تا دوستانمان صحبتهایشان را در یک پست جمع بندی فرمایند که بنده نیز هر چند با اکراه ولی قبول کردیم و انشاءالله جوابهای پرسشهای نشده و شده خود را از آن پست بگیریم.)

…….

 

تاریخچه

آنچه که در پایان جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد یک تر‍اژدی غم ناک بنام بمباران اتمی  بود • آگوست ????ایالات متحده، هیروشیما و ناکازاکى را بمباران اتمى کرد. ? آگوست ???? یک بمب افکن B-29، ???? پوند اورانیوم را _ بمبى که خودشان اسمش را «پسربچه» گذاشته بودند- روى هیروشیما در جنوب ژاپن، رها کرد. هیروشیما یک مرکز مهم ارتباطى و نظامى بود که ??? هزار نفر جمعیت داشت. دلیل دیگر اهمیت هیروشیما این بود که تنها شهر استراتژیک ژاپن بود که گمان مى رفت زندانى آمریکایى در آنجا نباشد. «پسربچه » در ارتفاع ??? مترى شهر منفجر شد و ?? هزار نفر را کشت و ?? هزار نفر را هم مجروح کرد. بمب تا شعاع ده کیلومترى همه چیز را نیست و نابود کرده بود. پرزیدنت ترومن به ژاپن هشدار داد که اگر تسلیم نشود ایالات متحده شهر هاى بعدى را هدف خواهد قرار داد و تا همین اندازه تخریب مى کند. ژاپنى ها تسلیم نشدند و ایالات متحده- طبق قرار!- بمباران شهر هاى ژاپن را ادامه داد. در ? آگوست بمب اتمى دیگرى از راه رسید، قرار بود بمب افکن B-29 هدفى نظامى را در نزدیکى ناکازاکى بمباران کند اما خلبان روى «هدف دوم» یا همان شهر ناکازاکى سوئیچ کرد، چون هوا خیلى مه آلود بود. این بمب _ که «مرد گنده» صدایش مى کردند-?/? تن وزن داشت؛ ?/? تن پلوتونیوم. مرد گنده ?? هزار نفر را کشت و ?? هزار نفر را مجروح کرد. ناکازاکى تا شعاع ? کیلومترى با خاک یکسان شده بود. ژاپن پنج روز بعد تسلیم شد.هرچند خود جنگ جهانی یکی از صحنه های غم بار تاریخ بشری است ولی دست یافتن نوع بشر به مخوف ترین جنگ افزار ، جهان را به زیستن در سایه چتری مرگ بار و   کابوسی همیشگی فرا خواند .گویی که امپراتور ژاپن هنوز که هنوز است پیمان متارکه جنگ با متفقین را امضاء نکرده است.......

زندگی دهشت بار مردم اروپا از دهه پنجاه تا دهه نود که همواره مترصد له شدن در زیر ضربات هسته ایی دو ابرقدرت شوروی و امریکا بودن موید عدم پایان جنگ و یا به عبارتی درگیر بودن در یک جنگ دیگر بود که از آن به عنوان جنگ سرد یاد می شود.

 

 

 

 

 

 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 12  بازدید

بازدیدهای دیروز:3  بازدید

مجموع بازدیدها: 79823  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «